Hoe schrijf je een over mij pagina?

Overzicht

    Wist je dat de ‘over mij’ pagina één van de de meest bekeken pagina van een website is? Dit zegt eigenlijk al direct iets over de bezoekers van je website. Steeds meer mensen willen graag persoonlijk contact, openheid en weten met wie ze te maken hebben. Of je nu werkt in een groot team of alleen bent: mensen willen graag zien wie het gezicht achter het bedrijf is!

    Daarnaast is het goed om je te realiseren dat bezoekers die jouw ‘over mij’ pagina bezoeken vaak al een warme lead zijn, ze hebben immers doorgeklikt om meer over jou en je bedrijf te lezen!

    Maar wat zet je precies op die ‘over mij’ of ‘over ons’ pagina?

    1. Persoonlijke teksten

    Pas geleden heb ik nieuwe teksten geschreven voor een coach, actief in de brandweersector. Deze stoere vrouw is, in mijn ogen, dé aangewezen persoon om brandweermannen te helpen en te coachen. Waarom? Omdat ze zelf werkte bij de brandweer én getrouwd is met een brandweerman! Deze informatie is dan ook zeker relevant om terug te laten komen op de ‘over mij’ pagina.

    Dit geeft vertrouwen en laat zien dat ze ook écht weet waar ze het over heeft, zonder dat je alleen maar over jezelf praat. Daarnaast hebben we wat leuke feitjes gedeeld op deze pagina en haar persoonlijkheid naar voren laten komen. Als coach is dit heel belangrijk, want je wilt uiteindelijk dat jouw bezoekers een goed gevoel krijgen en besluiten om contact met je op te nemen.

    2. Gemeenschappelijke interesses zorgen voor verbinding

    Gemeenschappelijke interesses zorgen voor verbinding! Dat de over mij pagina zo vaak goed bekeken wordt, zegt eigenlijk direct al iets over de bezoekers van je website. De bezoekers willen uiteindelijk graag weten wie er achter een bedrijf zit en waarom ze voor jouw dienst of product moeten kiezen. Het geeft dan ook aan HOE belangrijk persoonlijkheid in de teksten is.

    De over mij pagina is de perfecte pagina om jouw creativiteit te delen en te zorgen dat de bezoeker een goed gevoel bij je krijgt. Probeer dan ook om een persoonlijk verhaal te maken met een fijne opbouw die ’triggert’ om door te lezen.

    3. Zorg dat je er geen CV van maakt

    Mensen die jouw dienst of product willen kopen of met je samen willen werken, zijn niet benieuwd naar jouw CV. Natuurlijk kun je vertellen over je ervaring, maar probeer dit met een ezelsbruggetje te doen. Zo begin ik op mijn eigen over mij pagina met het verhaal dat ik als klein meisje al schriften vol verhalen schreef. Ik vertel hoe mijn liefde voor schrijven groeide en welke weg ik in sloeg naarmate ik ouder werd.  Zo vertel ik toch over mijn (werk)ervaring, maar niet als een standaard opsomming zoals je dat in een CV ziet.

    4. Probeer een goed gevoel te creëren

    Misschien herken je het zelf wel: als je een goed en vertrouwd gevoel bij iemand hebt, zul je sneller besluiten om te gaan samenwerken of om iets te kopen. Steeds meer mensen willen een connectie voelen en dat is ook één van de redenen dat de over mij pagina zo goed bezocht wordt. Laat merken dat je jouw ideale klant begrijpt of omschrijf een situatie die je zelf ook hebt meegemaakt (oftewel, ga in op de pijnpunten van jouw ideale klant of probeer herkenning te creëren).

    Hoe maak ik een over mij pagina

     

    5. Laat zien waarom jij degene bent die ze kan helpen

    Als je iets over jezelf hebt geschreven, kun je doorgaan met omschrijven waarom jij degene bent die ze kan helpen. Probeer dit ook in een leuke verhaalvorm te doen, zonder té commercieel over te komen. Wees daarnaast duidelijk wie je aanspreekt. Je mag best concreet zijn en benoemen hoe jouw ideale klant eruit ziet en voor welke opdrachten ze jou wakker mogen maken.

    6. Laat je persoonlijkheid zien

    Ik schreef het al eerder: laat je persoonlijkheid zien. Jouw bezoekers klikken niet voor niets door naar de over mij pagina. Ze willen weten wie jij bent. In een paar seconden gaan ze vervolgens beslissen of het goed voelt, of niet. Je wilt eigenlijk bereiken dat de bezoeker een goed gevoel krijgt en besluit over te gaan tot actie.

    7. Sluit af met een call-to-action

    Probeer met een leuke, originele zin te eindigen en geef de bezoeker de kans om op een gemakkelijke manier contact met je op te nemen. Denk bijvoorbeeld aan een knop om je direct een e-mail te sturen of te bellen.

    Samenvatting over mij pagina

    • Probeer geen standaardtekst te maken, maar maak een leuk te lezen verhaal
    • Wéét wie je ideale klant is en richt je tot deze klant
    • Vertel een anekdote, zodat je laat zien wie je bent. Wees niet bang om jouw persoonlijkheid te laten zien
    • Probeer herkenning te creëren
    • Deel enkele persoonlijke weetjes: ‘wist je dat’ of ‘als je mij zou kennen dan weet je’
    • Sluit af met een call-to-action

    Vind jij schrijven over jezelf of over jouw werkzaamheden ook zo lastig of zit je vaak uren te denken wat je moet gaan schrijven en hoe? Neem dan contact met me op, ik schud het vaak zo uit mijn mouw! Door met jou in gesprek te gaan, filter ik zó jouw kernwaarden, enthousiasme en persoonlijkheid uit je verhaal en maak er een originele ‘over mij’ pagina van!

    Werkboek-Gratis-SEO-Schrijftips-204x300

    Ontvang gratis mijn SEO-schrijftips!

    Met mijn SEO-schrijftips kan jouw website beter gevonden worden in zoekmachines als Google. Begin vandaag nog!

    Ebook - Werkboek - Verticaal
    Lees hier mijn privacybeleid
    webteksten laten schrijven

    Mijn laatste blogs

    Wat is affiliatemarketing uitgelegd in een visual.

    Wat is affiliatemarketing en hoe werkt het

    Affiliatemarketing is een manier om (relatief makkelijk!) online geld te verdienen. Het wordt steeds populairder onder zowel beginnende als ervaren ondernemers. Zelf ben ik hier al een tijdje mee aan...
    Google Update Tekstschrijver

    Google update: waarom een tekstschrijver onmisbaar is

    Iedere keer als Google een update aankondigt, is de online wereld in rep in roer. Zo ook bij de helpful content update die Google aankondigde. Behalve de mensen die teksten...
    samenwerkingen tekstschrijver

    Als tekstschrijver samenwerkingen aangaan? Zo doe je het

    Alles heb je volgens plan gedaan: je website is ein-de-lijk online, je bent eindeloos bezig om zichtbaar te zijn op sociale media en je houdt oproepjes en opdrachten in de...
    Scroll naar boven