Een goede salespage schrijven

Overzicht

    Een salespage is niets meer dan een verkooppagina. Dé pagina waar bezoekers aangezet worden tot actie. Deze pagina heeft maar één doel en dat is een product of dienst verkopen. Daarom is het belangrijk om te zorgen dat er geen afleiding is. Een salespagina schrijven en opbouwen doe je niet zomaar. Lees verder om mijn tips & trics te zien!

    Wat is een salespage precies?

    Een salespage is een verkooppagina waar het aanbod van een website vermeld wordt. Het is dé pagina om omzet mee te genereren. Daarom is het belangrijk om te zorgen dat bezoekers maar één doel hebben: tot actie overgaan (oftewel het product of de dienst kopen).

    Waarom is de opbouw van een verkooppagina belangrijk?

    Iets verkopen via internet is meestal lastiger dan in een winkel. Stel je voor: je loopt een winkel in, je kan een product vasthouden, bekijken en nog even verder lopen om te vergelijken. Op internet is dat anders. Mensen beslissen veel sneller of ze iets wél of niet gaan aanschaffen. Wist je dat mensen slechts in een paar seconden een website scannen en dan bedenken of ze de inhoud interessant vinden of niet?

    Daarom moet je op een verkooppagina snel overgaan tot actie, dat doe je door de aandacht van bezoekers te trekken met een goede foto met een pakkende titel. Die eerste inleidende alinea is belangrijk. Het zorgt ervoor dat mensen door willen lezen of afhaken. Je kan maar één keer een eerste indruk maken!

    Maak gebruik van de AIDA-methode

    Een veelgebruikte methode is de AIDA-methode. Dit is een marketingmethode om te zorgen dat je bezoekers overhaalt om klant te worden, door de juiste opbouw.

    Hoe schrijf je een goede salespage

    • A-Attention: zoals ik hierboven uitlegde, kan je maar één eerste indruk maken. Zorg daarom dat je begint met een goede, pakkende tekst waarmee je gelijk de aandacht trekt.
    • I-Interest: nu je de aandacht van een lezer hebt, wil je de interesse verder wekken. Dit door je door een ervaring te delen of iets over jezelf te vertellen zodat lezers herkenbaarheid voelen. Veel mensen scannen sneller langs een opsomming, daarom kun je ook enkele opsommingen uitschrijven die herkenning creëren.
    • D-Desire: na het trekken van aandacht en het creëren van herkenning ga je jouw lezers prikkelen met het resultaat. Waar hebben ze behoefte aan en wat kunnen ze bereiken met jouw product of dienst? Dit is een belangrijk gedeelte, dat je eventueel kunt aanvullen met wat reviews.
    • A-Action: zorg altijd dat je jouw salespage eindigt met een duidelijke call-to-action. Ik zeg altijd: maak het zo gemakkelijk mogelijk om jouw product of dienst te kopen. Dit kun je doen door een opvallende button te plaatsen en mensen eventueel direct af te laten rekenen via een Ideal-link.

    Mijn copywritingtips om een goede salespagina te schrijven

    Als copywriter schrijf ik bijna dagelijks salespagina’s. Veel ondernemers houden niet van ‘pusherige verkooppraatjes’ en zijn snel bang dat een salespagina bezoekers afschrikt. Niets is minder waar, want ook een salespagina kan je zo persoonlijk maken als je wilt.

    • Blijf bij jezelf.: vind jij persoonlijkheid en verbinding belangrijk? Laat dat dan in je teksten terugkomen, ook op je salespage.
    • Schrijf altijd door de ogen van jouw ideale klanten: waar hebben zij behoefte aan? Wat is hun probleem?
    • Zorg dat je herkenning creëert en maak gebruik van emoties: daardoor zijn veel mensen sneller geneigd om klant te worden.
    • Pas storytelling toe: oftewel maak er een mooi verhaal van, dat fijn is om te lezen.
    • Denk niet alleen aan Google en zoekwoorden: denk aan je lezers tijdens het schrijven.
    • Zorg dat jouw salespage leuk is om te lezen: maak gebruik van tekstblokken, alinea’s, pakkende titels en afbeeldingen tussendoor.
    • Zorg voor zo min mogelijk afleiding: per slot van rekening wil je dat jouw bezoekers overgaan tot actie! Dit kan je doen door op de salespagina’s geen menubalk te tonen.

    Vind jij het lastig om een salespagina te schrijven?

    Veel ondernemers vinden het lastig om een salespagina te schrijven en dat begrijp ik. Want je wilt een goede tekst maken die direct de aandacht wekt, zodat jouw product of dienst eruit springt. Maar toch is het goed om een balans te vinden tussen verkopen en authentiek blijven.

    Herken je dat, dat je niet op de goede woorden komt? Wist je dat je mij ook kunt inschakelen om slechts één pagina te schrijven? Tijdens een gesprek stel ik gerichte vragen, zodat ik alle informatie heb om een pakkende salespage te schrijven. En wist je dat dit helemaal niet zo prijzig is? Losse webpagina’s schrijf ik al vanaf € 250,- exclusief btw, afhankelijk van de wensen en de hoeveelheid tekst.

    Ben je benieuwd of ik jou kan helpen? Stuur me een mailtje of bel me gerust op!

     

    Werkboek-Gratis-SEO-Schrijftips-204x300

    Ontvang gratis mijn SEO-schrijftips!

    Met mijn SEO-schrijftips kan jouw website beter gevonden worden in zoekmachines als Google. Begin vandaag nog!

    Lees hier mijn privacybeleid
    tektschrijver den haag

    Mijn laatste blogs

    meta omschrijvingen optimaliseren

    Meta-omschrijving optimaliseren voor SEO: zo doe je het

    Om hoger in Google te scoren, moet je best wat moeite doen. SEO is namelijk allesbehalve een ‘quick-fix methode’. Maar hey, het goede nieuws is dat het ook weer geen...
    tips voor meer conversie

    5 tips voor meer conversie

    Conversie, volgens Wikipedia betekent het: de omzetting van sitebezoek naar een bepaald conversiedoel, bijvoorbeeld een bestelling of betaling, doorgaans uitgedrukt als een percentage van de sitebezoekers dat converteert tot het conversiedoel....
    inspiratie social media

    Inspiratie voor social media

    Je typt het nog maar eens in bij Google: ‘inspiratie voor social media’. Langzamerhand word je er wel een beetje moedeloos van. Je weet dat consistente zichtbaarheid op social media...
    Scroll to Top