Blog: ‘Wat is dat toch met die ananas?’

Overzicht

    ‘Wat is dat toch met die ananas’? Zeiden we tegen elkaar….

    Pas geleden had ik een samenwerkochtend met een goede vriendin. Samen waren we bezig met marketingactiviteiten. Al zoekend naar goed beeldmateriaal, kwamen we opvallende foto’s van mensen tegen. Allemaal hadden ze één ding gemeen; een ananas! Op hun hoofd, in hun hand of lachend-poserend naast een ananas!

    Al ‘googelend’ kwam ik erachter dat mensen een bepaald statement wilde maken. Een van de dames die bij mij bleef hangen, had een post geschreven op Instagram. Ze plaatste een hele aparte foto met die veel besproken ananas… En wel OP haar hoofd. Door die aparte foto bleef ik toch hangen op haar pagina en las haar post, die ik eigenlijk ook nog eens heel interessant bleek te vinden!

    Waar ik eigenlijk naartoe wil met dit verhaal…. Beeldmateriaal! Of het nu gaat om jouw blogpost, Instagram of Facebook post; alles valt of staat met een goede foto. Je kunt nog zo’n geweldige blog of post hebben geschreven, je trekt pas de aandacht met een catchy foto!

    Tips voor beeldmateriaal

    Maar, waar moet je nou op letten? Ik deel mijn tips om te zorgen dat jouw beeldmateriaal eruit springt.

    • Zorg ervoor dat jouw beeldmateriaal origineel is! “There is no one like you!”
    • Laat professionele foto’s maken door een fotograaf en gebruik je eigen beeldmateriaal.
    • Gebruik een foto of afbeelding die bij jou én je bedrijf past.
    • Let op dat het gebruikte beeldmateriaal vrij van rechten is.
    • Geef een persoonlijke twist aan je beeldmateriaal, zodat je lezers herkennen dat dit echt van jou is!
    • Creëer content in dezelfde stijl, zodat je een ‘huisstijl’ krijgt. Denk aan kleurgebruik en lettertype die je elke keer laat terug komen

    De foto’s of afbeeldingen die je gebruikt, hoeven eigenlijk niet altijd perfect bij jouw blog of post te passen. De kunst is om beeldmateriaal te gebruiken dat interesse opwekt bij jouw lezers. Probeer voor herkenning te zorgen, zodat mensen denken; “Oh, dit is een post van Renate, ik herken het aan de kleuren en de stijl!”

    Even terug naar die ananas… Als iemand mij kan vertellen wat dát statement nou is? Let me know 😉

    Werkboek-Gratis-SEO-Schrijftips-204x300

    Ontvang gratis mijn SEO-schrijftips!

    Met mijn SEO-schrijftips kan jouw website beter gevonden worden in zoekmachines als Google. Begin vandaag nog!

    Lees hier mijn privacybeleid
    Blog ananas van idee naar tekst

    Mijn laatste blogs

    meta omschrijvingen optimaliseren

    Meta-omschrijving optimaliseren voor SEO: zo doe je het

    Om hoger in Google te scoren, moet je best wat moeite doen. SEO is namelijk allesbehalve een ‘quick-fix methode’. Maar hey, het goede nieuws is dat het ook weer geen...
    tips voor meer conversie

    5 tips voor meer conversie

    Conversie, volgens Wikipedia betekent het: de omzetting van sitebezoek naar een bepaald conversiedoel, bijvoorbeeld een bestelling of betaling, doorgaans uitgedrukt als een percentage van de sitebezoekers dat converteert tot het conversiedoel....
    inspiratie social media

    Inspiratie voor social media

    Je typt het nog maar eens in bij Google: ‘inspiratie voor social media’. Langzamerhand word je er wel een beetje moedeloos van. Je weet dat consistente zichtbaarheid op social media...
    Scroll to Top