Blog: ’10 tips voor online zichtbaarheid’

Overzicht

    Online zichtbaarheid: je hoort er veel over de laatste tijd, want online marketing is ‘booming’! Iedere ondernemer of ieder bedrijf wil goed gevonden worden op Google, toch? Je hebt het (grotendeels) zelf in de hand om jouw bedrijf op te laten vallen! In deze blog deel ik 10 tips om jouw online zichtbaarheid te verbeteren. Lees je mee?

    1.     Jouw websiteteksten

    Uiteraard heb jij als ondernemer een website, die waarschijnlijk vol staat met informatieve website teksten. Maarre, vraagje hè? Zijn jouw websiteteksten up-to-date? Zijn ze ‘SEO-proof’ geschreven én heb je alles geoptimaliseerd om je online vindbaarheid te laten slagen? Ja? Top! Nee? Werk aan de winkel!

    • Zorg van tevoren dat je een zoekwoordenonderzoek doet en verwerk de juiste zoekwoorden in je websiteteksten
    • Koppel een goede SEO-tool aan je website en verwerk je zoekwoorden hier ook weer in
    • Maak gebruik van interne- en externe links in je teksten
    • Zorg dat je webteksten up-to-date zijn en werk je website regelmatig bij

    Wil je het goed doen? Schakel dan iemand in die je ermee kan helpen. Wil je het toch zelf doen? Ga met bovenstaande tips aan de slag en leg alvast een basis.

    2.     Bloggen voor je bedrijf

    Jaja, daar begin ik weer over bloggen voor je bedrijf . Door te bloggen laat je jouw volgers en lezers zien welke kennis je in huis hebt, dit geeft een gevoel van vertrouwen! Daarnaast betekent het plaatsen van blogs ook weer extra verkeer naar jouw website. Want, door jouw blogs te delen op sociale media, is de kans groot dat mensen doorklikken naar jouw website om je blog te lezen. Win-win dus!

    3.     Sociale Media

    Maak een bedrijfsaccount aan op sociale media en zorg dat je met regelmaat interessante dingen plaatst. Deel informatie, vertel dingen over jouw bedrijf én maak contact! Reageert er iemand op jouw bericht? Reageer dan vooral terug en zorg dat je betrouwbaar overkomt. Jouw sociale media is een groot deel van jouw online visitekaartje: dus ook een heel belangrijk deel van het creëren van online zichtbaarheid.

    4.     Laat jouw persoonlijkheid online zien

    Zorg dat het interessant is voor je volgers om jou te blijven volgen. Deel gerust verhalen (of blogs!) over jouw bedrijf. Heb je mooie projecten gedaan deze maand of wellicht een mijlpaal behaald? Deel het gerust en laat jouw volgers zien wie het gezicht achter het bedrijf is. Wedden dat je positieve reacties krijgt?

    5.     Maak gebruik van multimedia

    Oei, best eng: multimedia… live of Facebook of een filmpje van jezelf plaatsen op Instagram. Toch doen! Niet alleen zorg je voor het delen van jouw persoonlijkheid en kennis, daarnaast maak je contact met jouw volgers.

    Vertel in een filmpje over de projecten die je hebt gedaan of deel je nieuwe collectie door het live te filmen. Hoe vaker je dit doet, hoe meer jouw volgers jouw pagina gaan checken. En, wist je dat het goed voor jouw vindbaarheid is als mensen naar jouw filmpjes kijken? Hoe langer hoe beter, het algoritme van Facebook is er bijvoorbeeld dol op!

    6.     E-mailmarketing

    Het inzetten van e-mailmarketing is haast niet meer weg te denken op het gebied van online marketing. Begin met het opbouwen van een netwerk om die nieuwsbrieven aan te versturen. Waar verzamel je die volgers anders dan via sociale media?

    Door e-mailmarketing in te zetten, vergroot je je online zichtbaarheid enorm! Je hebt daarnaast de kans om jouw volgers direct een goed aanbod te doen, een weggever cadeau te doen of jouw nieuwe product te promoten.

    7.     Wees origineel

    De kunst is om te blijven hangen, wees dus origineel. Zorg dat jij content plaatst met inhoud, zodat mensen gaan onthouden dat jij het bent. Volg je eigen weg en blijf bij jezelf. Gedraag je niet als een ‘online-kuddedier’ en blijf jezelf uitdagen om origineel te zijn.

    8.     Branding

    Jouw branding is eigenlijk jouw online visitekaartje. Gebruik bijvoorbeeld altijd dezelfde kleurstijlen en hetzelfde lettertype en deel jouw online verhalen op dezelfde manier. Zo gaan jouw volgers je herkennen en jouw website of sociale media kanalen sneller opzoeken als ze bepaalde vragen hebben of een product zoeken.

    Branding kan ook te maken hebben door een slogan of een logo van jouw bedrijf. Maak gebruik van jouw eigen bedrijfsbranding en zorg dat jouw volgers je herkennen.

    9.     Adverteren

    Adverteren op sociale media kan een manier zijn om een grotere doelgroep te bereiken. Op Instagram en Facebook kun je zeer nauwkeurig jouw doelgroep instellen.

    Uiteraard kun je ook kiezen om te adverteren op Google of in vakbladen. Door te verwijzen naar jouw website creëer je uiteraard meer websiteverkeer. Deze manieren van adverteren zijn over het algemeen kostbaar.

    10. Bouw een online (samenwerk-) netwerk op!

    Last but not least: bouw een online (samenwerk-)netwerk op! Werk samen met andere ondernemers en zorg dat je elkaar ‘online support’. Naast het feit dat het ontzettend fijn is om met gelijkgestemden te kunnen sparren, vergroot je daarnaast (gratis!) jouw online zichtbaarheid.

    Wil jij beter gevonden worden in Google of zijn je teksten toe aan een update? Laten we dan even bellen om kennis te maken! Ga jij toch liever zelf aan de slag of ben je tekstschrijver en wil je jouw tarieven verhogen? Check dan even mijn academie, waarin ik jou zelf al mijn copywriting tips & tricks leer!

    Werkboek-Gratis-SEO-Schrijftips-204x300

    Ontvang gratis mijn SEO-schrijftips!

    Met mijn SEO-schrijftips kan jouw website beter gevonden worden in zoekmachines als Google. Begin vandaag nog!

    Lees hier mijn privacybeleid
    Copywriter Den Haag

    Mijn laatste blogs

    meta omschrijvingen optimaliseren

    Meta-omschrijving optimaliseren voor SEO: zo doe je het

    Om hoger in Google te scoren, moet je best wat moeite doen. SEO is namelijk allesbehalve een ‘quick-fix methode’. Maar hey, het goede nieuws is dat het ook weer geen...
    tips voor meer conversie

    5 tips voor meer conversie

    Conversie, volgens Wikipedia betekent het: de omzetting van sitebezoek naar een bepaald conversiedoel, bijvoorbeeld een bestelling of betaling, doorgaans uitgedrukt als een percentage van de sitebezoekers dat converteert tot het conversiedoel....
    inspiratie social media

    Inspiratie voor social media

    Je typt het nog maar eens in bij Google: ‘inspiratie voor social media’. Langzamerhand word je er wel een beetje moedeloos van. Je weet dat consistente zichtbaarheid op social media...
    Scroll to Top