Blog: ‘Waarom zakelijk bloggen?’

Overzicht

    Waarschijnlijk heb je er wel vaker over gehoord, zakelijk bloggen is HOT!

    De één is er al druk mee bezig en de ander ziet er het nut (nog) niet van in. Misschien heb je er nog niet zoveel informatie over ontvangen en wil je er meer over weten. Dat kan ik me goed voorstellen.

    Ik heb alle voordelen op een rijtje gezet om te laten zien waarom ik vind dat iedere ondernemer zou moeten gaan bloggen.

    Zakelijk bloggen zorgt voor naamsbekendheid

    Het spreekt misschien voor zich, maar door regelmatig blogs te delen, vergroot je jouw naamsbekendheid. Je (potentiële) klanten zien jouw naam regelmatig voorbij komen én met een beetje mazzel lezen ze je blogs ook nog aandachtig. Wie weet komen ze vaker een kijkje nemen op je website. Hoe vaker je website bezocht wordt, hoe beter!

    Sharing= Caring -> deel jouw kennis door te bloggen

    Door regelmatig zakelijk te bloggen, kun je jouw kennis en expertise delen. Je kunt opvallen door tips te delen, waardoor meer mensen je gaan volgen. Bovendien kom je betrouwbaar over en dat kan veel potentiële klanten over de streep trekken. Ik kan me voorstellen dat je het lastig vindt om de juiste balans te vinden in het delen van informatie. Mijn tip is; sharing = caring! Jouw (potentiële) klanten zullen dit zeker waarderen en wanneer ze zelf vastlopen of een vraag hebben; drie keer raden wie ze dan zullen bellen?

    Creëer meer persoonlijk contact

    Door meer over jezelf en jouw bedrijf te delen, creëer je automatisch meer contact met lezers. Lezers die wellicht wel (potentiële) klanten zijn! Door je kennis of informatie te delen kom je persoonlijker over. Sluit je blogs af met een vraag of moedig je lezers aan om een reactie te plaatsen. Zo geef je lezers ook echt de kans om actief mee te denken of om vragen te stellen.

    SEO -> online vindbaarheid

    Jouw goed geschreven SEO blog zorgt ervoor dat je beter gevonden wordt in Google. Door de juiste zoekwoorden toe te voegen en te plaatsen op de juiste plaatsen, is jouw blog goed geoptimaliseerd.

    Hoe meer blogs je plaatst, hoe vaker je gevonden wordt via de zoekresultaten. Bovendien krijg je op deze manier meer bezoekers naar je website en dat waardeert Google enorm. Als je goede tips plaatst, kunnen andere websites naar jou gaan door linken, stel je eens voor wat dit voor jouw vindbaarheid doet? Door goede en informatieve blogs te plaatsen, gaat jouw online vindbaarheid zeker omhoog!

    Zakelijk bloggen = Gratis reclame

    Zakelijk bloggen is gratis reclame, het kost je niets (als je het zelf doet). Online marketing is meestal een grote kostenpost, want adverteren kost geld. Door het delen van jouw kennis, aanbod of informatie via blogs, maak je indirect gratis reclame. Zeker wanneer je jouw blogs promoot op je social media en in je nieuwsbrieven!

    Deel standaard informatie in een blog

    Vaak ontvang je dezelfde vragen en het beantwoorden van die vragen kost tijd. Uiteraard kost het schrijven van een goede blog óók tijd. Tijd is kostbaar en dat begrijp ik. Maak gebruik van al die vragen en vat ze samen in één blog. Door deze blog te publiceren op je website, kun je hier altijd naar verwijzen. Een win/win situatie dus!

    Hopelijk is het duidelijk waarom je zakelijk zou moeten gaan bloggen. Uiteraard begrijp ik dat jij als ondernemer druk bezet bent. Of dat schrijven jouw expertise niet is. Stuur me gerust een berichtje als je hulp nodig hebt bij het schrijven van goedlopende blogs én vergroot je online vindbaarheid (SEO)!

    Werkboek-Gratis-SEO-Schrijftips-204x300

    Ontvang gratis mijn SEO-schrijftips!

    Met mijn SEO-schrijftips kan jouw website beter gevonden worden in zoekmachines als Google. Begin vandaag nog!

    Lees hier mijn privacybeleid
    webteksten laten schrijven tekstschrijver

    Mijn laatste blogs

    meta omschrijvingen optimaliseren

    Meta-omschrijving optimaliseren voor SEO: zo doe je het

    Om hoger in Google te scoren, moet je best wat moeite doen. SEO is namelijk allesbehalve een ‘quick-fix methode’. Maar hey, het goede nieuws is dat het ook weer geen...
    tips voor meer conversie

    5 tips voor meer conversie

    Conversie, volgens Wikipedia betekent het: de omzetting van sitebezoek naar een bepaald conversiedoel, bijvoorbeeld een bestelling of betaling, doorgaans uitgedrukt als een percentage van de sitebezoekers dat converteert tot het conversiedoel....
    inspiratie social media

    Inspiratie voor social media

    Je typt het nog maar eens in bij Google: ‘inspiratie voor social media’. Langzamerhand word je er wel een beetje moedeloos van. Je weet dat consistente zichtbaarheid op social media...
    Scroll to Top